wtorek, 2 października 2012

Magdalenki

Zawsze bardzo lubiłam te ciasteczka, ale nigdy nie jadłam takich domowej roboty. Te są z przepisu Doroty i najlepsze były na drugi dzień, po nocy w woreczku foliowym ;-)
Składniki na około 20 sztuk:
  • 3 jajka (osobno białka i żółtka)
  • 100 g drobnego cukru
  • 150 g mąki pszennej
  • otarta skórka z pomarańczy i cytryny
  • 100 g roztopionego masła
Ubić białka do sztywności, pod koniec dodając stopniowo cukier. Wciąż miksując dodawać pojedynczo żółtka. Następnie domieszać delikatnie mąkę, wystudzone masło i skórkę z cytrusów.

Napełnić formę do magdalenek do 3/4 wysokości i piec około 12 minut w temperaturze 200ºC.


Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Pamietam ten smak. Szkoda ,że nie mam foremek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie w czwartek zeszły dostałam imieninowo :-D

      Usuń
  2. A ja mam nawet stosowne foremki, więc przystępuję do dzieła! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Są pyszne sama kiedyś je piekłam ale foremki już się trochę zużyły, ale odkryłam cukiernie gdzie można je kupić, pochłaniam wszystkie ilości tych ciasteczek:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy ich nie robiłam, ale chyba nadszedł czas aby wybrać się po formę. Smacznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń