środa, 20 czerwca 2012

Leniwe pierogi

Leniwe były jedyną potrawą ze szkolnej stołówki, które uwielbiałam. Moja Mamusia próbując mnie uszczęśliwić również robiła leniwe, ale nigdy nie były takie dobre :-P Później okazało się, że robiła nie takie znowu leniwe leniwe, tylko leniwe z gotowanymi ziemniakami. Ja robię leniwe pierogi z przepisu dorotus76 i są idealne!
Zawsze podawałam leniwe podsmażone w bułce tartej i maśle, posypane odrobiną cukru. Ostatnio odkryłam przepis Przytulii na kandyzowane pomarańcze w przyprawach. Pierwszy raz jak je robiłam rozpadły się, ale ostatnio wyszły pyszne i soczyste. Leniwe obsmażone w takim sosiku są wspaniałą, niekoniecznie jesienną, alternatywą dla klasycznego przepisu.
Składniki na leniwe (4 porcje):
  • 50dag białego sera
  • 210g mąki (1 szklanka i ćwiartka)
  • 2 jajka (osobno żółtko i białko)
  • 2 łyżki drobnego cukru
Rozgnieść twaróg z mąką i serem. Dodać żółtka. Ubić pianę z białek i dodać do ciasta. Ciasto będzie klejące, ale nie należy dodawać więcej mąki. Uformować wałek na wysypanej mąką stolnicy. Pokroić na kawałki i gotować na wrzątku z dodatkiem soli i oleju do wypłynięcia.

Składniki na kandyzowane pomarańcze (2 porcje):
  • 2 łyżki masła
  • 4 łyżki cukru
  • szczypta cynamonu
  • szczypta imbiru
  • szczypta kardamonu
  • 2 goździki
  • 4 grube plastry obranej pomarańczy
Rozpuścić masło na patelni, dodać przyprawy i cukier. Kiedy powstanie karmel smażyć plastry pomarańczy po pół minuty z każdej strony.

Wyciągnąć pomarańcze i smażyć kluseczki na powstałym sosie do zrumienienia.



Leniwe w bułce tartej:

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Jestem za leniwy i jeszcze nigdy nie robiłem leniwych :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrząc na Twój blog, nie taki znowu leniwy ;-)

      Usuń