piątek, 30 listopada 2012

Bento nr 25

W dzisiejszym bento znalazła się sałatka ryżowa z indykiem, kabanosy i pyszne zapiekane, faszerowane mozzarellą pomidorki.
Na deser sernik czarno-biały, orzechy makadamia oraz jabłuszko.
Składniki na sałatkę:
  • torebka białego ryżu, ugotowanego
  • ogórek zielony (nie za duży lub pół dużego), pokrojonego w kostkę
  • 2 pomidory, obrane ze skórki i pozbawione pestek, pokrojone w kostkę
  • indyk (ja miałam resztki z pieczonego w całości indyka)
  • łyżka majonezu
  • sól, pieprz
Wszystkie składniki wymieszać i doprawić do smaku solą i pieprzem.

Składniki na faszerowane pomidorki:
  • 6 pomidorków
  • mozarella
  • oliwa z oliwek
  • bazylia
  • sól, pieprz
Odciąć wieczka pomidorków i przez dziurę wyciągnąć pestki bardzo małą łyżeczką. Napchać pokrojoną w kosteczkę mozzarellą. Delikatnie skropić oliwą z oliwek (ja użyłam bazyliowej) i obsypać bazylią. Zawinąć w folię aluminiową i zapiekać 15 minut w 180°C. Po upieczeniu obsypać odrobiną soli i pieprzem.






Smacznego!

4 komentarze:

  1. wszystko wygląda zniewalająco smacznie:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszne :D A ja jak zawsze do szkoły z bakaliami i mandarynkami...

    OdpowiedzUsuń
  3. nie mogę uwierzyć, że tak długo mnie tu nie było! cudowne te pomidorki!!! a sernik obłędny.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne są te pomidorki! Zjadłabym takiego :)

    OdpowiedzUsuń